Ett pretto bloggnamn?

”New School – Den nya vågens lärarstudent!” Ja, visst kan min bloggtitel låta en aning pretentiös och det står jag för. Jag tror – på fullaste allvar – att vi kan förändra världen! Det är vår generation som kommer att forma framtidens byggstenar och jag drömmer om ett samhälle präglat av respekt, mångfald, jämställdhet, kärlek och drömmar. Det är vi som lägger grunden, som skapar människorna och moralen.

Jag vill göra våra barn medvetna om att varje liten aktion (eller motaktion, för den delen) påverkar världen. Varje ord, varje handling är ett val. Jag vill skapa tänkande, självständiga och hoppfulla visionärer!

Kalla mig naiv, men jag tror att jag kommer att kunna så en del frön som lärare. Jag tänker inte tvinga på barnen min etik – däremot vill jag gärna kunna inspirera våra unga. Få dem att våga ifrågasätta, våga ta initiativ och våga drömma. Jag vill bli lärare för att jag är mån om framtiden. Utan ett kraftfullt fundament kan man inte skapa ett stabilt kollektiv.

Kommentera

