”Mellanstadiet”.

När jag började fyran var hyn slät som en barnrumpa, håret hade sin naturliga färg och vi lekte fortfarande med dockor. Jag lärde känna min ”bästis” Amanda i trean och vi var oskiljaktiga! Under lågstadietiden var jag ganska tillbakadragen, men det skulle snart ändra sig…

När jag slutade sjätte klass var ögonen sotiga av kajal, mascaran klumpade sig i ögonfransarna och mitt blonda hår hade jag färgat svart dagen innan lucia.  Jag lyssnade på punk, klottrade anarkist a:n i skolböckerna och fick akne. Jag var väldigt arg, tänkte mycket på det existentiella, samtidigt som Amanda letade sig till nya vänner. Kontentan av det hela – jag påbörjade min långa snirklande resa till att bli den jag är idag.

Det är den här utvecklingen jag kommer att jobba med. Övergången från lekande barn till tidsinställda bomber utav förpubertalt kaos. Och jag är sjukt peppad!

Kommentera

