Ett avslut och en inledning.

Förra veckan avslutade vi vår allra första kurs, ”Läraruppdraget: lärarens yrkesroll, eleven och samhällsuppdraget”. I den examinerande essän har jag ännu inte hunnit få något omdöme, men jag fick högsta betyg i både den retoriska delen och på tentamen. Än så länge är jag helnöjd!

10755030_928743973819847_2144029691_n

Och igår påbörjade vi första delen i kursen ”Svenska för grundlärare 4-6”. Trots att jag verkligen avskydde grammatik när jag gick i mellanstadiet så är jag väldigt peppad inför svenskakursen – just för att jag vill förändra undervisningen! Jag vill verkligen få mina ungar att finna glädje i läsning och inspirera dem till att själva börja skriva. Jag tror det är jätteviktigt för identitetsutvecklingen att eleverna kan känna en trygghet till sitt språk.

Kommentera

