Mitt 2014!

Wow, vilket år ändå! Jag och min kille inledde 2014 på en mysig kvarterskrog i Santa Cruz de Tenerife där en trevlig man vid namn Nacho gav oss en intensivkurs i spanska. Att Johan jobbade med att svetsa malmvagnar till kirunagruvan var inte så svårt att förklara, men att få spanjorerna att förstå sig på mitt yrke var däremot inte lätt.

”I’m a cleaninglady and housekeeper at the Icehotel.”

”¿Qué?”

För någon som aldrig sett snö måste det vara ganska svårt att ens föreställa sig ett hotell av is.

”¿Cómo? Do you use a shovel or something?”

Bra start på ett bra år! I april jobbade jag min sista dag som städerska på ishotellet i Jukkasjärvi och började direkt att söka jobb i Luleå. I maj flyttade jag ner och skrev på anställningspapperna hos Inre Kraft. Det blev en varm och skön sommar full av härliga och minnesvärda stunder. Ett besök på Trästockfestivalen och en tur ner till vännerna i Norrköping hann vi med också innan sommaren var slut.

Resten vet ni om ni läst mina tidigare inlägg. Jag och pojkvännen fick tillslut en egen lägenhet på Örnäset och kunde flytta ut från svärmor på Hertsön. I slutet av september åkte vi till London. Och, årets allra viktigaste händelse – jag började plugga!

Kommentera

