B som i Bortförklaringar.

När man sitter hemma och ska plugga så är ju lägenheten alltid väldigt stökig. Eller hur? Jag måste ju städa. Såhär kan det ju inte se ut! Och disken måste diskas. När jag ändå håller på så kan jag ju dammtorka. Och badrummet sen! Herregud! Hur kan jag ha missat att torka bort tandkrämskletet i handfatet? Böckerna måste färgkoordineras, kattens klor måste klippas. Var det inte väldigt länge sedan jag putsade fönsterna? Och nä, vet du vad!? Jag måste ju hinna ut på en promenad innan det blir mörkt! Lika bra att gå förbi affären när jag ändå är ute. MEN OJ, vad klockan blev mycket! Det är ju väldigt väldigt viktigt just idag att jag inte missar Vem vet mest?, Halv åtta hos mig och Familjen Annorlunda. Herregud! Inte har jag tid att se det i efterhand på tv4play! Jag måste ju plugga…

Låter det bekant? Skrota bortförklaringarna, sätt dig vid datorn och skriv!

Studenternas ABC, en guide till livet på och vid sidan av universitet.

Kommentera

