E som i Extraknäck.

Medan man studerar så finns det faktiskt tid till att jobba extra lite nu och då. Jag till exempel har en vikarietjänst hos ett assistansbolag här i Luleå och fick alldeles nyss jobb som lärarvikarie åt kommunen. Som lärarstudent så är det ju väldigt bra – även i utbildningssyfte – att jobba extra som korttidsvikarie i skolverksamheten, men jag vill också slå ett slag för personlig assistans! En av de stora fördelarna med att jobba extra under studietiden som personlig assistent är att du (i princip) är garanterad sommarjobb. Dessutom är det ett väldigt väldigt väldigt lärorikt yrke! Jag har jobbat inom handikappomsorgen sedan jag slutade gymnasiet 2010 och mött så otroligt många fantastiska människor. Dessa möten har gett mig lärdomar för livet och berikat mig! Så går du i jobbsökartankar – ge detta yrke en chans!

Studenternas ABC, en guide till livet på och vid sidan av universitet.

Kommentera

