Lyxigt!

Det är en ynnest att få läsa alla dessa barn- och ungdomsböcker i samband med studierna. Förra veckan läste vi Matilda av Roald Dahl och denna vecka är det Holes av Louis Sachar som gäller! Men i väntan på att få låna boken utav en klasskamrat så har jag läst A Monster Calls av Patrick Ness som vi kommer att göra en presentation på i maj.

11157160_1038090949551815_1563082753_o

Den är helt fantastisk, men otroligt tung för att vara en ”barnbok”. Jag har svårt att se mig använda den i min undervisning – eftersom jag själv identifierar mig alldeles för väl med huvudkaraktären. (Satt på jobbet och grät igår när jag läste slutet.) Däremot är det absolut läsvärd! Och vilka underbara illustrationer sedan.

Kommentera

