Kiruna, here I come!

Igår eftermiddag hade vi kursintroduktion inför VFU 2 (dvs. verksamhetsförlagd utbildning). Förra VFU:n höll jag till i Svartöstaden, men denna gång ska jag åka upp till Kiruna och göra min VFU på Luossavaaraskolan. Trots att november förmodligen är Kirunas sämsta månad så längtar jag extremt mycket! (November i Luleå är inte så jävla rolig den heller.) Jag längtar till mamma. Jag längtar till tystnad. Jag längtar bastubad och långkalsonger.

Dessutom åker jag upp lagom till NaNoWriMo. Och vad är NaNoWriMo? National Novel Writing Month är en utmaning att under hela november försöka skriva en novell på 50 000 ord. Detta blir mitt tredje år och jag håller fortfarande på med samma novell som när jag startade, men i år ska den blir klar! Förra året kom jag upp i 21 335 ord. Testa ni också!

En reaktion på ”Kiruna, here I come!

Kommentera

