Älskade glesbygd!

Varje morgon får jag köra ungefär 12 km söderut längs en smal och isig landsväg för att ta mig från Kurravaara till Kiruna. Som barn tyckte jag det var så jävla drygt, men numera ser jag det som en ynnest. Man kan inte vara sur om man vaknar upp omgiven av detta underbara landskap. Inte ens i november.

12200723_1144251502269092_1861233514_n

Men, jo. Förvirringen är total. Nya kollegor, ny skola, nya barn, nya rutiner. Herregud. Så ska jag ju hinna umgås med släkt och vänner också. Dessutom drar ju Arctic Light Filmfestival igång imorgon och – just ja – jag har ju ett arbete att skriva…

Kommentera

