Framtidens medborgare!

Jag vill dela med mig av två underbara saker. Ett ljudklipp från P4 Norrbotten som publicerades igår.

http://t.sr.se/1Zzbqqk

”Mina” underbara ungar från VFU1 på Svartöstadsskolan berättar varför dem inte se positivt till Luleå kommuns skolförslag om att stänga, bland annat, fina fina Svartöstadskolan.

Den andra saken jag vill dela med mig av är en del i det enorma arbete som Riksteatern organiserade under november – Run for your life. Detta är ”mina” andra underbara ungar från VFU2 på Luossavaaraskolan och deras deltagande.


Ni behöver inte oroa er för framtiden. Den generation som växer upp och fostras i våra skolor just nu är alla aktivister!

Kommentera

