Freshmeat.

För ungefär en månad sedan testade jag på roller derby för första gången. Det var tufft, det var tungt och otroligt roligt! Jag är numera medlem i Luleå Roller Derby och har betalat träningsavgift för ett halvår framöver – jag är fast, helt enkelt. 14247739_1362635587097348_699478249_o

Tidigare i veckan var jag NSO (non-skating offical) på säsongens första träningsmatch/scrimmage. Jag har ingen koll på regler i roller derby och har aldrig ens sett en match, och jag fick lova att vara scorekeeper. Det var väldigt förvirrande – men lärorikt förstås. Roller derbyn har öppnat upp en helt ny värld för mig!14247651_1362635540430686_2032552888_o

Är det någon luleåbo där ute som känner sig peppad att prova på så hör av er till ny@lulearollerderby.se – en får prova på kostnadsfritt tre gånger innan en bestämmer sig för att fortsätta. Ni kommer inte att ångra er!

Kommentera

